Předprodej byl ukončen

STIMUL nights: JAMES FERRARO (US)
KONCERT / Hudba – Elektronika

STIMUL nights: JAMES FERRARO (US)

středa 6.11.2013 od 20:00
Café V lese, Praha

O akci

Vizionář podivné analogové a elektronické hudby James Ferraro se vrací po letech do Prahy!

Zahrál zde už v roce 2009, za čtyři roky si ale prošel překotným vývojem. Z člena noisové skupiny The Skaters, který neměl vlastní emailovou schránku a svůj zašuměný hluk šířil zásadně na kazetách, se stal nekompromisní apoštol digitálního věku. Jeho album Far Side Virtual, které časopis The Wire označil za nejlepší nahrávku roku 2011, ovlivnilo celý étos aktuální elektronické hudby. Ironická kritika korporátního kapitalismu vznikla jako soubor vyzvánění pro smartphony, připomíná znělky operačních systémů a sám Ferraro ji označuje jako plastovou symfonii o globálním oteplování. Far Side Virtual je kontroverzní nahrávka, stejnou měrou utopická i dystopická, bez debat ale patří k nejvlivnějším deskám posledních let.

Ferraro ovšem estetiku brakování reklamního muzaku opustil prakticky hned po vydání nahrávky a jako krycí masku si osvojil pseudonymy Bodyguard a Bebetune$, které použil při nahrávání několika mixtapes. Na těch kalifornský producent pro změnu stvořil soundtrack pro rok 2012 z nadrobno nasekaných r’n’b vokálů s přídavkem aktuálních urban beatů. Další deska pod jménem James Ferraro, loňská nahrávka Sushi, pak jenom současné taneční trendy občerstvila návratem ke strategiím mikrosamplingu, které vládly světu tanečního experimentu na začátku tisíciletí.

Pokud nepočítáme obskurní mixtape gregoriánských chorálů No Regrets, zatím poslední deskou Jamese Ferrara je letošní nahrávka Cold, která světu představila Ferrarův vokál - pochopitelně prohnaný auto-tunem. Soudě podle několika málo dostupných ukázek, podobným směrem se Ferraro vydá i na chystané desce NYC, HELL 3:00 AM, která vyjde opět u jeho domovského labelu Hippos In Tanks. Překvapení bude tentokrát spíš v tématu - hlas v první videoupoutávce totiž mluví o teroristických útocích 11. září 2001. Ferraro tím znovu potvrzuje, že v jeho rukou je hudba spíš silný myšlenkový nástroj než cokoliv.