Mše h moll
HUDBA Jazz / Blues / Klasika

Mše h moll

čtvrtek 4. října od 19:00
Evangelický kostel, Zlín
Vstupenka do mobilu

Zaplatit můžeš kartou, převodem nebo PayPalem

od 100 bez dalších poplatků do 300 Zobrazit ceny
předprodej končí 4. října

základní vstupné

Základní cena 300 Kč Koupit

zlevněné vstupné

studenti, senioři, ZTP a ZTP/P (sleva držitel + doprovod zdarma) po předložení příslušného dokladu při vstupu do místa konání akce

Základní cena 200 Kč Koupit

speciální vstupné

pouze pro ZUŠ, sbory a umělecké školy - po předložení příslušného dokladu či hesla z pozvánky při vstupu do místa konání akce

Základní cena 100 Kč Koupit

O akci

PROGRAM:

Johann Sebastian Bach: Mše h moll (BWV 232)

 

Účinkují:

Czech Ensemble Baroque Orchestra & Choir

Soli: M. Jägerová, R. Kružíková, P. Radostová, J. Kubín, J. M. Procházka, aj.

Koncertní mistr: Eleonora Machová

Sbormistr: Tereza Válková

Dirigent: Roman Válek

 

 

Více informací

Missa solemnis toni Si minoris, velká mše h moll, nebo slengově „hámolka“,tak bývá nazývána královna mešní hudby, dílo Einsteina hudebního světa, Johana Sebastiana Bacha. V tomto veledíle Bach zúročil všechny do té doby známé kompoziční styly chrámové ale i světské hudby a vytvořil impozantní skladbu, která svým rozsahem i úrovní značně přesahuje rámec běžné liturgie.
Nad historií mše se vznáší mnoho otazníků a podobně, jako je tomu u Mozartova Requiem, i zde je toto dílo předmětem vědeckého výzkumu několika generací. Naše provedení se opírá o studii souhrnně zdokumentovanou v Neue Bach Ausgabe firmy Barenreiter roku 2010.
Dílo, které za Bachova života a ještě dlouho po jeho smrti nikdy nezaznělo vcelku, je jakousi mozaikou děl několika, které vznikaly v různém období Bachova života – mezi roky 1724 a 1749. Víme poměrně přesně, kdy a proč byly jednotlivé části napsány. Otázkou však zůstává důvod její konečné kompletace. Byla snad objednána nějakými vlivnými katolickými kruhy vně Bachova protestantského saského regionu? Jedna ze zajímavých hypotéz se k naší chloubě nevyhnula ani českým zemím. Bachovský badatel Dr. Michael Maul uvádí, že Bach zkompletoval mši pro česko-moravského šlechtice a spolupořadatele hudebního festivalu v Karlových Varech, Jaroměřického hraběte Jana Adama z Questenberku. Bach se s Questenberkem znal díky účinkování jeho Collegia ve Varech a doloženy jsou jejich písemné aktivity. Účelem objednávky prý bylo provedení v Dómu sv. Štěpána ve Vídni na svátek sv. Cecílie v roce 1749.