Vstupenky už nemáme, zkus to přímo na akci

Flamenco - Palabra Y Gesto - David Coria - Ana Morales
TANEC

Flamenco - Palabra Y Gesto - David Coria - Ana Morales

sobota 8. prosince od 19:00
Semilasso, Brno
Vstupenka do mobilu
od 490 bez dalších poplatků do 790

O akci

PALABRA Y GESTO

Komunikace je životně důležitá pro každého člověka. A právě z tohoto předpokladu vychází představení “Palabra y gesto”, které rozvíjí základní linie tohoto konceptu.

Jedná se o představení bez dějové osy vychází z konverzace mezi zpěvem (slovem) a tancem (gestem), a to v rámci společného jazyka: flamenca. Někdy se tak děje s laskavostí, pomalu a mírně, jindy zas vášnivě a se žhavou zběsilostí, ale vždy ve vazbě na tuto jedinečnou a přetrvávající potřebu člověka : potřebu komunikovat.

Prostřednictvím jazyka, který je flamencu vlastní, se proniká od jeho tradičnějších sfér až do těch nejpokrokovějších. Vnímáme zde výbušný tanec a pak najednou zas jakési interní tančení, které cítíme pod kůží. A to vše při hlubokém respektu ke klasickým tanečním figurám, které se propojují se svébytným moderním projevem, a to za přetrvávající rovnováhy, která má umožňovat žádoucí vzájemnou konverzaci

PROGRAM

BLOK 1: Levantské zpěvy (Malaga, Taranto, Cartagena…)

BLOK 2: farruca, tango…

BLOK 3: romance, soleá, fandango…

délka představení: 70 minut.

 

DAVID CORIA

Narodil se v Seville v r. 1983. Učil se u mistrů svého oboru jako Paco Fabra, Lola Mesa, Aurora Bosh, José Granero, Juana Amaya, Aída Gómez, José Antonio, Carlos Robles, Ana María Bueno, Eva La Yerbabuena, Belén Fernández atd. a studoval na Taneční konzervatoři v Seville (Conservatorio Profesional de Danza de Sevilla), kde pokračoval ve studiu flamenca a španělského tance. V r. 1998 byl vybrán za člena souboru “Taller Flamenco” při Compañía Andaluza de Danza, který řídil José Antonio. V r. 1999 vystupoval v představení “Puntales” Antonia “el Pipa”, kde působili umělci jako Juana “la del Pipa”, Milagros Mengíbar a María del Mar Moreno. V r. 2000 se stal členem souboru Aídy Gómezové a následně vystupoval i ve filmu “Salomé”, který režíroval Carlos Saura. V r. 2001 byl vybrán do Španělského národního baletu (Ballet Nacional de España), který řídila Elvira Andrés a později José Antonio; zde působil v rámci úžasných choreografií jako např. “Medea” od José Granera, “Danza y Tronío” od Marienmy, “Fuenteovejuna” od Antonio Gadese, “Concierto de Aranjuez” od Pilar Lópezové, atd. a vystupoval rovněž jako sólista mj. v “Ilusiones F.M.” od Maríi Pagèsové, “La Leyenda” a “Café de Chinitas” od José Antonia. Také spolupracoval se soubory “Dos por medio” Estévez & Paños, Cía. Rubén Olmo, v souboru tance flamenco Rocío Moliny a pracoval jako choreograf a tanečník v souboru Rafaely Carrasco v představení “150 gramos de pensamientos”, “Con la música a otra parte” a “Vamos al tiroteo”, které bylo vyhodnoceno na Sevillském bienále (Bienal de Sevilla) v r. 2008 jako představení s nejlepší choreografií festivalu

Působil jako hostující profesor Vyšší taneční konzervatoři Maríi de Avíla v Madridu (Conservatorio Superior de Danza de Madrid “María de Ávila”) i jako choreograf pozvaný souborem “La Real”, který je přidružen ke Královské taneční konzervatoři v Madridu (Real Conservatorio Profesional de Danza de Madrid “Marienma”).

V r. 2010 byl vybrán německým odborným časopisem Tanz za “nejlepšího tanečníka roku” a v květnu 2016 získal cenu Andaluské akademie scénických umění jako nejlepší mužský interpret tance flamenco.

V r. 2013 byl jmenován tanečníkem a choreografem v Andaluském baletu flamengo (Ballet Flamenco de Andalucía) pod řízením Rafaely Carrasco

ANA MORALES

Ana Moralesová se narodila v r. 1982 v Barceloně, kde také začala studovat tanec na konzervatoři. Její otec pocházel ze Sevilly a matka z Melilly. V 16 letech se přestěhovala do Sevilly, kde po dobu 3 let měla stipendium od Andaluského tanečního souboru (Compañía Andaluza de Danza - CAD), který tehdy řídil a koordinoval a kde pokračovala ve studiu flamenga. Jejími profesory byli mj. Rafael Campallo, Alejandro Granados, Juana Amaya, Eva la Yerbabuena, Isabel Bayón a Andrés Marín.

Profesní debut Any Moralesové se uskutečnil v rámci divadla “Teatro de La Maestranza” na bienále v Seville v r. 2000 s představením „Puntales“ pod vedením  Antonia "El Pipa". V r. 2001 se pak stala členkou souboru CAD.

Jako tanečnice v r. 2005 spolupracovala na filmu “Iberia” režiséra Carlose Saury a vystupovala ve filmu Skandální (“Por qué se frotan las patitas?”) režiséra Álvaro Bejinese. Rovněž také působila v rámci souboru Javiera Latorre v představení “Triana” uváděného na festivalu v Jerez de la Frontera (Cádiz) a v souboru Andrése Marína v “Asimetrías“.

V r. 2008 vystupovala v představení flamenca “Kahlo Caló” Amadora Rojase, které se hrálo v divadle Teatro Villamarta v Jerez de la Frontera a které bylo inspirováno životem a dílem univerzální mexické malířky Fridy Kahlo. V tomto divadle také působila jako sólistka v představení Prošlý čas „Tiempo Pasado”, které řídil Juan Dolores Caballero "El Chino".

Také se účastnila XII. mezinárodního hudebního festivalu v Bogotě, a to v rámci představení Současné flamenco („Flamenco Actual”), které bylo uvedeno i na XVI. bienále flamenca v Sevillě. V rámci této akce také spolupracovala jako sólistka na představení Kolíbání „Vaivenes“ Javiera Baróna

Do r. 2016 byla také jako sólistka tanečnicí Andaluského baletu flamenca (“Ballet Flamenco de Andalucía”) pod vedením Rafaely Carrasco.                    

 22. února 2016 se poprvé objevila s vlastním představením v divadle “Teatro Villamarta”, a to v rámci svého programu Ztracené kroky (“Los pasos perdidos”), ke kterému si jako přizvala umělce Davida Coriu. Toto představení mělo u veřejnosti i v tisku velký ohlas.  

V letošním roce získala cenu scénického umění (“Premio Lorca de las Artes Escénicas) jako nejlepší ženská interpretka tance flamenco  za představení Ztracené kroky (“Los pasos perdidos”), které zároveň získalo cenu za nejlepší představení.