J. S. Bach - Mše h moll
HUDBA Jazz / Blues / Klasika, UMĚNÍ

J. S. Bach - Mše h moll

neděle 29. září od 19:00
Kostel Proměnění Páně (na Jejkově), Třebíč
Vstupenka do mobilu
od 150 bez dalších poplatků do 200 Zobrazit ceny

Zaplatit můžeš kartou, převodem nebo PayPalem

do konce předprodeje 7 dní

Základní vstupenka

Základní cena 200 Kč Koupit

zlevněné vstupné

důchodci, studenti, děti, ZTP, ZTP/P

Základní cena 150 Kč Koupit

Zaplatit můžeš kartou, převodem nebo PayPalem

O akci

Královna hudby poprvé v Třebíči!!!

 

PROGRAM:

Johann Sebastian Bach: Mše h moll (BWV 232)

 

ÚČINKUJÍ:

Czech Ensemble Baroque Orchestra & Choir

Soli: R. Kružíková, P. Radostová, M. Böhmová, M Jägerová, J. Kubín,                      J. M. Procházka, M. Vacula aj.

Koncertní mistr: Eleonora Machová

Sbormistr: Tereza Válková

Dirigent: Roman Válek

Více informací

Missa solemnis toni Si minoris, velká mše h moll, nebo slengově „hámolka“,tak bývá nazývána královna mešní hudby, dílo Einsteina hudebního světa, Johana Sebastiana Bacha. V tomto veledíle Bach zúročil všechny do té doby známé kompoziční styly chrámové ale i světské hudby a vytvořil impozantní skladbu, která svým rozsahem i úrovní značně přesahuje rámec běžné liturgie.
Nad historií mše se vznáší mnoho otazníků a podobně, jako je tomu u Mozartova Requiem, i zde je toto dílo předmětem vědeckého výzkumu několika generací. Naše provedení se opírá o studii souhrnně zdokumentovanou v Neue Bach Ausgabe firmy Barenreiter roku 2010.
Dílo, které za Bachova života a ještě dlouho po jeho smrti nikdy nezaznělo vcelku, je jakousi mozaikou děl několika, které vznikaly v různém období Bachova života – mezi roky 1724 a 1749. Víme poměrně přesně, kdy a proč byly jednotlivé části napsány. Otázkou však zůstává důvod její konečné kompletace. Byla snad objednána nějakými vlivnými katolickými kruhy vně Bachova protestantského saského regionu? Jedna ze zajímavých hypotéz se k naší chloubě nevyhnula ani českým zemím. Bachovský badatel Dr. Michael Maul uvádí, že Bach zkompletoval mši pro česko-moravského šlechtice a spolupořadatele hudebního festivalu v Karlových Varech, Jaroměřického hraběte Jana Adama z Questenberku. Bach se s Questenberkem znal díky účinkování jeho Collegia ve Varech a doloženy jsou jejich písemné aktivity. Účelem objednávky prý bylo provedení v Dómu sv. Štěpána ve Vídni na svátek sv. Cecílie v roce 1749.