Předprodej byl ukončen

Výchovné nástroje pro děti do 8 let
ONLINE, OSOBNÍ ROZVOJ

Výchovné nástroje pro děti do 8 let

čtvrtek 28. dubna od 19:00
Microsoft Teams, Online

O akci

Rodičovství je asi tím nejtěžším životním úkolem, který můžeme dostat. Je to totiž práce 24/7, ideálně až do smrti. Náplň této práce se přirozeně s časem mění, a dokonce v ní můžeme vidět i nějaké výsledky, což nám obojí trochu pomáhá se z ní „nezbláznit“. Stejně jako v jakékoliv jiné práci se však i v rodičovství vyplatí mít k dispozici nějaké nástroje, které můžeme použít. Vědět, co můžu udělat, když potřebuju dítě něco naučit, nebo odnaučit.

Dětská psychologie a psychoterapie se desítky let zabývá právě nacházením a ověřováním těchto nástrojů. Co ve výchově funguje a co nikoliv? To dnes víme naprosto přesně. Z velké části díky neuvěřitelnému úsilí profesora Alana E. Kazdina z Yale University. Ten za svůj život napsal 49 odborných knih o rodičovství a výchově dětí a publikoval 208 vědeckých článků v recenzovaných vědeckých časopisech.

Na našem webináři se s těmito vědecky ověřenými nástroji seznámíme. Sami zjistíte, že některé z nich už jste vlastně znali a třeba je už dávno používáte. Jak přesně ale dítě chválit, aby to vedlo s nejvyšší pravděpodobností k posílení požadovaného chování? A kolik minut by mělo dítě „stát v koutě“ a jak taková realizace má přesně vypadat, aby to vedlo k tomu, že s nežádoucím chováním přestane? To vše se dozvíte na našem webináři!

Co se na webináři dozvíte:

  • Jaké vědecky ověřené nástroje má k dispozici dětská psychologie a psychoterapie pro výchovu dětí
  • Co to je rodičovská strategie a proč je dobré nějakou mít
  • Co to jsou tzv. prekurzory chování (antecedents)
  • Co jsou to ve výchovné nástroje cílící na chování (behaviors)
  • Jak se při výchově pracuje s důsledky chování (consequences)

Pár zajímavostí o výchově dětí do 8 let věku

  • Nové chování se dítě naučí za 2 až 3 týdny
  • Za naučení dítěte danému chování má být zodpovědný jen jeden rodič
  • Nežádoucí chování se dítě nejsnáze odnaučí, když ho namísto něj naučíte jiné, požadované, chování
  • Tresty nejsou u dětí výchovné nástroje vedoucí k posílení požadovaného chování nebo zamezení nežádoucímu chování

O lektorovi

Martin Zikmund je psychoterapeut a autor projektu 13 hříchů rodičovství. Kromě své soukromé praxe se dlouhodobě věnuje problematice stresu, rezilience a důsledků traumat z dětství. Věnuje se také školením pro firmy a práci s vrcholovými manažery u nás i v zahraničí.

Jak webinář funguje?

  • Využíváme platformu Microsoft Teams, takže připojit se můžete ze svého webového prohlížeče či aplikace Microsoft Teams z počítače, mobilu či tabletu.
  • V den konání webináře vám pošleme na váš e-mail odkaz, přes který se na webinář snadno připojíte.
  • Do webináře se můžete aktivně zapojit, anebo můžete jen pasivně poslouchat, je to na vás :)
  • Každý účastník obdrží v den konání webináře e-mailem zároveň odkaz na předtočenou přednášku (pro případ, že by se nemohl zúčastnit v čas konání)