Beata Hlavenková a Trio Snů | Martina Trchová
čtvrtek 9. října od 20:00Klub Alterna, Brno
Beata Hlavenková a Trio Snů
Pianistka, skladatelka, zpěvačka, aranžérka a producentka, je jednou z nejvýraznějších současných muzikantek s nezaměnitelným nadžánrovým autorským rukopisem. Její hlavní devízou je odvaha – odvaha experimentovat, hledat nekonvenční harmonie a aranžmá. Žánrová svoboda, opírající se o hluboké povědomí o jazzu, moderní klasické hudbě, popu i písničkářství, se ve všech jejích projektech prolíná s jasně rozpoznatelnou soustředěnou a citlivou interpretací.
Na kontě má šest sólových desek. Joy For Joel (2009), klavírní Theodoros (2013), dále Scintilla (2015), Bethlehem (2017) a alba písní a zhudebněných básní Sně (2019) a Žijutě (2021). Všechny nahrávky získaly nominace na cenu Anděl a dvě z nich byly proměněny. (Theodoros – album roku v kategorii jazz 2013, Sně – Interpretka roku 2019 – Sně).
Hlavenková spolupracuje jak s českými, tak světovými hudebníky. Mezi zásadní spolupráce patří ta s Lenkou Dusilovou, jejichž společné autorské album ještě s Clarinet Factory – Eternal Seekers (2008) zaujalo jak publikum tak odbornou veřejnost. Dále pak stála u zrodu Baromantiky – kapely a producentského teamu.
Skládá hudbu pro film (Dukla 61, Zátopek, Král Šumavy). Také se věnuje komponování hudby pro divadlo, tanec, dětské divadlo či audioknihy. Aranžuje písně, od malých forem v akustické podobě či zvukovém designu, až po symfonický orchestr.
Získala dvě nominace na Českého lva v kategorii Nejlepší hudba za film Zátopek (2021) a sérii Král Šumavy: Fantom temného kraje (2022). Vydala soundtracky Zátopek (2021) a DUKLA 61 (2024).
Koncertuje sólově, nebo s Kapelou Snů a v novém projektu s performerem na modulární syntetizér HRTL.
Hlavenkové tvorbu vyzdvihl loni streamovací gigant Spotify, když ji uvedl jako Equal CZ&SK Umělkyní měsíce listopadu 2021 a její podobizna visela na obřím billboardu na Times Square.
Martina Trchová
Písničkářka, zpěvačka a kytaristka, která na novém albu 90 % štěstí (Indies Scope, 2024) zdárně experimentuje s žánry od indie folku až po jazzrock a pop. Na podzim roku 2024 - osm let po Andělem oceněném Holobytu - vydala v produkci Martina Kyšperského z kapely Květy v pořadí čtvrté album 90 % štěstí (Indies Scope), opět nominované na cenu Anděl. V nových písních Martina zachycuje pocity spojené s dvojnásobným mateřstvím i rodinnými ztrátami, všímá si ale také detailů kažodenního městského života. Vystupuje nejčastěji s kytarou a looperem v doprovodu baskytary (Jaroslav Panuš), hostující výjimečné vokalistky (Prune) a žesťů (Christopher Strandh), výjimečně s celým bandem složeným navíc z kapely Květy. Křehkost, naléhavost a razance skladeb ovšem přetrvávají i v komorním obsazení.