Trať off the rails #5 w/Miłosz Kędra, sofi, kukorica
sobota 25. října od 18:30AVU Veletržní, Praha
Závěrečná letošní akce ze série Trať off the rails představí tři výjimečné hudební projekty původem z Polska, Lotyšska a Maďarska a to v prostorách black boxu AVU Veletržní.
Po úvodní Off the rails akci v Pardubicích, která se nesla v rytmu footworku a druhé Liberecké edici ovlivněné duchem britské experimentální klubové scény se nyní představí mezinárodní trojice hudebnictva, pohybující se na úrovni atmosférických, kontemplativních a emotivních ambientních ploch, dynamických proměnlivých soundscapes a podmanivých, imerzivních textur. Představí se tři rozličné technologické a metodologické autorské přístupy k současné experimentální elektronické a elektroakustické kompozici - od hry na DIY varhany až po živé kódování v softwaru SuperCollider.
/////////////////////////////
This year's final event of the Trať off the rails series will present three exceptional music projects from Poland, Latvia, and Hungary at the AVU Veletržní black box.
Following the first Off the Rails event in Pardubice, which was focused on the rhythm of footwork, and the second edition in Liberec, influenced by the spirit of the British experimental club scene, an international trio of musicians will now present a variety of atmospheric, contemplative, and emotive ambient soundscapes, dynamic soundscapes, and captivating, immersive textures. The program presents various technological and methodological approaches to contemporary experimental electronic and electroacoustic composition—from playing a DIY organ to live coding in SuperCollider.
Miłosz K ę dra (Pointless Geometry)
Skladby Miłosze Kędry zkoumají syntetický zvuk, elektroakustickou hudbu a vlastní výrobu akustických nástrojů, přičemž se soustředí na škálu rozmanitých tónů, různé ladění a jemné zvukové textury. Jeho hlavním nástrojem jsou DIY varhany složené z několika různých píšťal nalezených po celém Polsku. Některé z těchto píšťal byly ořezány, aby vypadaly lépe, jiné byly ponechány ve sklepech či na půdách farností, kde se na ně prášilo, až byly zbaveny svého účelu a vyhozeny. Jejich prvotní hlasy vybledly, jejich vnitřní rezonance se narušila, ale s trpělivostí je lze naučit znovu znít – zpívat v jejich pozměněném stavu, jemně je vyvést z ticha.
Kędra zkraje března tohoto roku vydal své debutové album Their internal diapasons pod uznávaným experimentálním labelem Pointless Geometry, které vychází právě z hry na zmíněné varhany. Také studuje magisterský obor Novomediální hudba na Hudební akademii v Poznani.
///////////////////////////
The compositions of Miłosz Kędra explore synthetic sound, electroacoustic music, and self-built acoustic instruments, seeking diverse timbres, tunings, and textures. His main field of work is the pipe organ. Through minimalist motifs, he has transported the instrument’s sound beyond the church space by synthetically processing its tones. He is currently pursuing a Master’s degree in New Media Music at the Academy of Music in Poznań and recently completed a Bachelor’s degree in Electroacoustic Composition, during which he built his own pipe organ from scavenged pipes.
The pipes that Miłosz Kędra used to craft his own organ emulator have lived many lives. They come from churches scattered across Greater Poland—some trimmed for a more presentable façade, others left to gather dust in parish houses until, stripped of purpose, they were cast away. Their first voices have faded, their inner resonance unsettled, yet with patience, one can teach them to sound again—to sing in their altered state, to be gently coaxed out of silence.
sofi (Superpang, Riforma)
Sofia Zaiceva aka sofi je lotyšská zvuková umělkyně, skladatelka a performerka. V návaznosti na svou rozsáhlou praxi, zahrnující klasickou klavírní nauku, elektroakustickou kompozici, live coding a DJing si v průběhu let vyvinula osobitý přístup k tvorbě experimentální elektronické hudbě, který upřednostňuje open-source přístup a imerzivní zvukové zážitky. Prostřednictvím kreativního kódování, prostorového sound designu a improvizace odhaluje vztahové vlastnosti sonických prostředí a ukazuje, jak digitální procesy a syntetické zvuky mohou vyjadřovat hluboce lidské zážitky. Sofi vydala několik sólových i skupinových nahrávek pod významnými evropskými labely jako je Superpang nebo Riforma. Také je letošní členkou platformy SHAPE + pro inovativní hudbu a interdisciplinární umění.
////////////////////////
Sofi (Sofia Zaiceva) is a Latvian sound artist, composer and performer. With a background that spans classical piano training and electroacoustic composition to live coding and DJ scene, she has developed a distinctive approach to experimental electronic music that prioritises open-source approach and immersive sonic experiences. Through creative coding, spatial sound design, and improvisational practice, she excavates the relational qualities of sonic environments - revealing how digital processes can articulate deeply human experiences. Her latest releases include collaborative album “SHE HAS CANDY” by duo CATPURSE (SØVN Records, 2025) and solo albums “hypergloss”(Superpang, 2025) "aze" (Riforma, 2024). Sofi has been an active performer on Baltic scene, but also shared her performances across European platforms including "Musikprotokoll" (Austria), "MeetFactory" (Czech Republic), “Panke Culture”(Germany) etc. Sofi is an artist of the SHAPE+ platform (2024/2025) for innovative music and interdisciplinary art.
kukorica (Exiles)
Kukorica je hudební projekt Barnabáse Totha, budapešťského hudebníka, zvukového umělce a absolventa programu Electronic Music and Media Art na univerzitě v Pécsi. Toth se své tvorbě se snaží napodobovat organické přírodní zvuky za pomoci syntetických prvků, vycházejících z různých generativních systémů a stochastických procesů. Jeho skladby jsou kolekcí hravých experimentů, protkáných náměty lásky, vzrušení a kontemplace.
/////////////////////////
Kukorica is a music project by Barnabás Toth, a Budapest-based musician, sound artist, and graduate of the Electronic Music and Media Art program at the University of Pécs. In his work, Toth seeks to mimic organic natural sounds using synthetic elements derived from various generative systems and stochastic processes. His works are a collection of his playful experiments about love, thrill and contemplation.