ME-SA: Second Practice (brněnská premiéra)
čtvrtek 18. prosince od 19:30Co.Labs, Brno
Toto je základní vstupenka ve významu doporučeného vstupného. Z dalších kategorií si můžete vybrat na základě vašich možností bez tagů.
| Základní cena | 367 Kč | Koupit |
Nezáleží jestli jste student, senior, rodič samoživitel*ka nebo mecenáš. Bez tagů si vážíme každého z vás.
| Základní cena | 467 Kč | Koupit |
Nezáleží jestli jste student, senior, rodič samoživitel*ka nebo mecenáš. Bez tagů si vážíme každého z vás.
| Základní cena | 437 Kč | Koupit |
Nezáleží jestli jste student, senior, rodič samoživitel*ka nebo mecenáš. Bez tagů si vážíme každého z vás.
| Základní cena | 417 Kč | Koupit |
Nezáleží jestli jste student, senior, rodič samoživitel*ka nebo mecenáš. Bez tagů si vážíme každého z vás.
| Základní cena | 397 Kč | Koupit |
Nezáleží jestli jste student, senior, rodič samoživitel*ka nebo mecenáš. Bez tagů si vážíme každého z vás.
| Základní cena | 337 Kč | Koupit |
Nezáleží jestli jste student, senior, rodič samoživitel*ka nebo mecenáš. Bez tagů si vážíme každého z vás.
| Základní cena | 317 Kč | Koupit |
Nezáleží jestli jste student, senior, rodič samoživitel*ka nebo mecenáš. Bez tagů si vážíme každého z vás.
| Základní cena | 237 Kč | Koupit |
Nezáleží jestli jste student, senior, rodič samoživitel*ka nebo mecenáš. Bez tagů si vážíme každého z vás.
| Základní cena | 187 Kč | Koupit |
Nezáleží jestli jste student, senior, rodič samoživitel*ka nebo mecenáš. Bez tagů si vážíme každého z vás.
| Základní cena | 107 Kč | Koupit |
předprodej: od 107,- do 467,-
V předprodeji je možné zakoupit základní vstupenku, která je v hodnotě doporučené ceny. Můžete si vybrat i z dalších kategorií označených "pro všechny bez tagů", kde si cenu vstupenky vyberete dle vašich možností a preferencí.
pre-sale: from 107 CZK to 467 CZK
During the pre-sale, you can purchase a standard ticket at the recommended price. You can also choose from other categories labeled "pro všechny bez tagů" where you can select the ticket price based on your means and preferences.
V dnešní realitě stále převážně ženy nesou odpovědnost za poskytování péče. Současně jsme ponořeni do virtuálních pseudopravd, názorů a nekonečného proudu informací, které nás zasahují. Mnozí z nás žijí ve stavu neustálé únavy. V takovém kontextu se prosté zastavení, vnímání sebe a následování potřeb vlastního těla může stát politickým činem.
Soukromé je politické.
Z této perspektivy vstupuje na scénu Martina Hajdyla Lacová – žena, tanečnice a matka tří malých dětí. Její téměř čtyřicetileté tělo nese množství veřejných i soukromých příběhů.
„Second practice“, vycházející z třicetileté taneční praxe a tělesně-tanečních vzpomínek, vytváří prostor pro návrat k tomu, co je pro její existenci klíčové – k uvědomění vlastní taneční a tělesné historie, k naslouchání sobě samé v tanci a k potěšení z pohybu.
Představení zve diváky na cestu, v níž se prolínají obrazy minulosti a přítomnosti.
Dotýká se touhy ženy, tanečnice a matky ponořit se hluboko do sebe skrze praxi, která se v záplavě chaosu, únavy a neustálým rozptýlením každodenními povinnostmi stala
druhořadou – praxi vědomého tance tady a teď.
Sólo Martiny Hajdyla Lacové, vytvořené ve spolupráci s choreografkou Renatou Piotrowskou-Auffret, tak neotvírá jen osobní příběh, ale i širší obraz toho, co současné společnosti chybí, co potřebuje nebo co sama zpochybňuje.
Koncept, text: Renata Piotrowska-Auffret /PL/
Choreografie: Martina Hajdyla Lacová, Renata Piotrowska-Auffret /PL/
Tanec: Martina Hajdyla Lacová
Hudba & Video: Simon Aufrett /FR/
Kostým a scénografie: Natálie Rajnišová
Vizuální dramaturgie & světelný design: Joanna Leśnierowska /PL/
V představení jsou použity hudební citace z těchto děl: STING: We`ll be together,
Jørgen Knudsen - hudba do představení Manshape, Ben Frost, album: Aurora, skladba: Venter, hudba z představení VerTe Dance & Zrní: Ceviche, Ábris Gryllus - hudba z představení SOFT SPOT, Bach JS, Goldberg variations, BVW: Variation XXX. Quodibet a Aria da capo (interpretácia: Beatrice Rana), balet Spiaca krásavica, variácia Orgovánový kvet a slovenská lidová píseň.
Fotografie na vizuál: Terezie Fojtová, Petr Coch
Produkce: Adéla Lipavská
Technické zajištění: Sebastián Vích, Ján Čief, Jiří Hajdyla
PR manager: Jolana Danková
Finanční manažer: Daniela Řeháková
Kreativní Producent: Jiří Hajdyla
partneři projektu: Hellerau - Evropské centrum umění, Divadlo Štúdio Tanca Banská Bystrica, Nová Síť / Art-in-res, festival 4+4 dny v pohybu, Co.labs, Venuše ve Švehlovce, Moving Station, Nowy Teatr Varšava.
Projekt se uskutečňuje za finanční podpory Ministerstva kultury, hl. m. Prahy, Magistrátu města Brna, Státního fondu kultury, Národního plánu obnovy a Evropské unie.
In today’s reality, caregiving responsibilities still largely fall on women. At the same time, we are immersed in virtual pseudo-truths, opinions and the endless amount of information that reaches us. Many of us live in a state of constant tiredness. In such a context, the simple gesture of pausing, listening to ourselves and following our body and desires can become a political act. Private is political.
From this perspective, Martina Hajdyla Lacová – woman, dancer and mother of three small children – steps on stage. Her now almost forty-year-old body carries many public and private stories. “Second practice”, drawing on thirty years of professional experience and body/dance memories, creates space for her return to what is crucial to her existence – acknowledging her dance & body history, listening to herself in dance and finding pleasure in moving. The show also invites the audience on a journey through glimpses of past and present together with her.
The performance touches the desire of a dancer, a woman and mother, to immerse deeply in herself through a practice that, in the numerous responsibilities, chaos, tiredness and constant distraction of everyday life, has become secondary – the practice of mindful dancing in the here and now.
The solo of Martina Hajdyla Lacová created together with choreographer Renata Piotrowska-Auffret thus opens not only a personal story, but also a wider image of what today’s society lacks, needs or what is being questioned.
Concept, text: Renata Piotrowska-Auffret /PL/
Choreography: Martina Hajdyla Lacová, Renata Piotrowska-Auffret /PL/
Dance: Martina Hajdyla Lacova
Music & video: Simon Auffret & J.S.Bach
Costume & scenography: Natalie Rajnišová
Visual dramaturgy & light desing: Joanna Leśnierowska /PL/
The performance uses musical quotes from the following works: STING: We'll Be
Together, Jørgen Knudsen - music for the performance Manshape, Ben Frost, album: Aurora, track: Venter, music from the performance VerTe Dance & Zrní: Ceviche, Ábris Gryllus - music from the performance SOFT SPOT, Bach JS, Goldberg variations, BVW: Variation XXX. Quodibet and Aria da capo (performed by Beatrice Rana), ballet Sleeping Beauty, variation Lilac Flower, and Slovak folk song.
Photo: Terezie Fojtová
Production: Adéla Lipavská
Technical support: Sebastián Vích, Ján Čief, Jiří Hajdyla
PR manager: Jolana Danková
Financial manager: Daniela Řeháková
Creative producer: Jiří Hajdyla
Project partners: Hellerau – European Centre for the Arts, Theatre Štúdio Tanca Banská Bystrica, Nová Síť / Art-in-res, 4+4 Days in Motion festival, Co.labs, Venuše ve Švehlovce, Moving Station, Nowy Teatr Warsaw.
The project is supported by the Ministry of Culture of the Czech Republic, the City of Prague, the City of Brno, the State Fund for Culture, the National Recovery Plan, and the European Union.
Umělecká platforma ME-SA působí na nezávislé taneční scéně už od roku 2008. Její
tvorbu dnes charakterizuje spolupráce napříč obory – od výtvarného umění přes sport a hudbu až po virtuální realitu – a také experimentální přístup k práci s pohybem, obrazem i divadelními strategiemi. V posledních letech se ME-SA zaměřuje na feministická témata.
Společným jmenovatelem všech projektů a hlavní tvůrčí osobností platformy Martina Hajdyla Lacová.
Martina Hajdyla Lacová je choreografka, tanečnice a performerka. Vystudovala
konzervatoř v Banské Bystrici a magisterské studium taneční pedagogiky na pražské HAMU, kde aktuálně pokračuje v doktorském programu. Ve své práci vnímá tanec nejen jako estetickou formu, ale především jako způsob komunikace, interakce a přirozeného pohybu lidských těl. Za svou kariéru získala řadu ocenění: v roce 2015 cenu Tanečnice roku za výkon v SuperNaturals, o rok později nominaci na Cenu Thálie za sólovou inscenaci One of the Seven. V roce 2023 si odnesla Cenu Českých center za představení SOFT SPOT a o rok později Cenu Thálie v kategorii alternativní divadlo za inscenaci Bodies in Progress.
Renata Piotrowska-Auffret je choreografka a performerka, která ráda posouvá hranice mezi tancem, divadlem a performativním uměním. Inspiruje se osobními i fiktivními zkušenostmi a vkládá je do širších společenských souvislostí. Ve své tvorbě otevírá otázky politiky těla – toho, jak je tělo vnímáno v historii i dnes, ve veřejném prostoru i v soukromí, v textu i v pohybu. Zajímá ji napětí a někdy až perverzní vztahy mezi těmito světy.
Je spolukurátorkou pilotního programu Pavilonu tance a performativních umění při Muzeu moderního umění ve Varšavě a spolupracuje také s Institutem Adama Mickiewicze jako odbornice na choreografii.
///
The artistic platform ME-SA has been active on the independent dance scene since 2008. The current work of the platform is characterized by interdisciplinary collaboration (visual arts, sports, music, virtual reality) and an experimental creative approach that includes research into movement material, visual dramaturgy, conceptual strategies or deconstruction of theatrical practices. In recent years, the platform has focused on feminist themes. The main artistic personality and common denominator of all ME-SA projects is choreographer, dancer, performer Martina Hajdyla Lacová.
Martina Hajdyla Lacová graduated from the Conservatory in Banská Bystrica and completed her Master's degree in dance pedagogy at the HAMU in Prague, where she is currently studying for her PhD. In her work Martina uses dance as a concept, as a part of communication and interaction, as a natural movement of human bodies. In 2015, she won the Dancer of the Year Award for her performance in SuperNaturals. She was nominated for the 2016 Thalia Award for her performance in the solo show One of the Seven. In 2023 she won the Czech Centres Award for her performance in SOFT SPOT, and in 2024 she won the Thalia Award in the Alternative Theatre category for her performance in Bodies in Progress.
Renata Piotrowska-Auffret is a choreographer and artist who uses experimental dance, performance art, dramaturgy, and theater in her work. She reflects on the contemporary world, drawing inspiration from intimate experiences, both real and fictional, set in a given social context. She is interested in the perversity of the relationships between historical and contemporary politics of the body, between the public and the private, as well as between text and movement. Co-curator of the pilot program in the Pavilion of Dance and Other Performative Art in Warsaw - newly created department of Museum of Modern Art, she is also associated with Adam Mickiewicz Institute, where she works as a choreography expert.
Celovečerní Strašicirkus
29. října od 20:00
Celovečerní Cirkus: Zhasni světla, začíná sen
12. listopadu od 20:00
Agadir: Na strunách naděje, Lali Michaeli
20. listopadu od 18:00
Ja som placebo – Michal Heriban
22. listopadu od 19:30
I D E N T I T Y – Druhé uvedení
30. listopadu od 19:30
Techtle Mechtle revue I Hostinec u Maruny
26.2.2026 od 19:00